راهنمای مهاجرت به نیوزلند

  • ۰
  • ۰

مهاجرت به نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل در نیوزلند

اگرچه ویزاهای دانشجویی با این فرض که دانشجو پس از فارغ‌التحصیل شدن، به کشور خود بازمی‌گردد صادر می‌شوند و اطمینان آفیسر ویزا از بازگشت دانشجو، نقش مهمی در تأیید یا رد درخواست ویزا دارد؛ اما مهاجرت از طریق تحصیل به دلایل مختلف یکی از بهترین شیوه‌های مهاجرتی است. در این پست درباره مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل توضیح می‌دهیم.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل تنها عاملی نیست که می‌تواند یک نفر را به تحصیل در نیوزلند ترغیب کند. دانشگاههای نیوزلند اعتبار بین‌المللی زیادی دارند و نام تعداد زیادی از آنها را می‌توان در رده‌های بالای رنکینگ‌های معتبر دانشگاهی دنیا دید. بطور مشخص؛ 9 دانشگاه این کشور در بین 500 دانشگاه برتر رنکینگ QS جای دارند که سرآمد آنها The University of Auckland با رتبه جهانی 80 است.

دانشگاههای معتبر، در کنار طبیعت زیبا، مردم آرام و استاندارد بالای زندگی، نیوزلند را به مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل کرده است گرچه مانعی اقتصادی بر سر راه بسیاری از این دانشجویان قرار دارد؛ هزینه تحصیل در نیوزلند (برای دانشجویان بین‌المللی بویژه) بالا است و دانشجویان سالانه باید شهریه‌های سنگینی را به دانشگاهها بپردازند.

حدود 20هزار دلار نیوزلند برای تحصیل در رشته‌های هنر و علوم اجتماعی و 25هزار دلار برای رشته‌های علوم و مهندسی مبلغی نیست که هر کسی از عهده پرداخت آن برآید؛ گرچه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بورس‌هایی به دانشجویان ممتاز اعطا می‌شود که می‌تواند هزینه تحصیل را برای آنها تا حد قابل توجهی کاهش دهد و همچنین دانشجویان، در مقاطع مختلف اجازه کار هم دارند که می‌تواند بخشی از هزینه‌هایشان را تأمین کند. اما بغیر از هزینه، تحصیل در نیوزلند چه شرایط دیگری دارد؟

مقطع کارشناسی

اگرچه داشتن گواهی دیپلم و پیش‌دانشگاهی (تحصیلات 12ساله) برای متقاضیان تحصیل در نیوزلند در مقطع کارشناسی الزامی است اما آن دسته از متقاضیان ایرانی که دیپلم دارند هم می‌توانند دوره پیش‌دانشگاهی خود را در کشور نیوزلند گذرانده و سپس وارد دانشگاههای این کشور شوند.

برای اخذ پذیرش از دانشگاههای نیوزلند مدارک زیر مورد نیاز است:

  • ترجمه مدارک و ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی (آیلتس 6 آکادمیک)
  • مدرکی دال بر تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل  
  • رزومه تحصیلی و کاری (در صورت داشتن رزومه)
  • گذرنامه

دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند در هفته تا سقف 10 ساعت کار کنند و برای هر ساعت حقوقی بین 13 تا 15 دلار نیوزلند دریافت ‌کنند. این رقم می‌تواند هزینه زندگی آنها را پوشش دهد.

مقطع کارشناسی ارشد و دکترا (PhD)

برای تحصیل در نیوزلند در مقطع کارشناسی ارشد و همچنین دکترا (PhD) شرط مهمی وجود دارد؛ نباید از زمان فارغ‌التحصیلی متقاضی، بیش از دو سال گذشته باشد مگر اینکه متقاضی، رزومه تحصیلی خوبی داشته باشد. رزومه خوب تحصیلی شامل مواردی مثل معدل بالای 17، مقالات ISI، نمره بالای GRE یا GMAT‌ و نمره خوب IELTS‌ یا TOEFL می‌شود. کسی که چنین شرایطی دارد می‌تواند برای دریافت بورس (بورسیه) از دانشگاههای نیوزلند هم اقدام کند.

در مورد دوره دکترا در نیوزلند این مطلب را هم باید اضافه کنیم که یک دوره پژوهشی 3 تا 6 ساله است و در پایان آن دانشجو باید بصورت شفاهی (و بعضا کتبی) از پایان‌نامه خود دفاع کند. گرفتن پذیرش دکترا از دانشگاههای نیوزلند علاوه بر مدارک تحصیلی، مدرک زبان (و احیانا مدارک مربوط به مقالات و توصیه‌نامه اساتید) نیازمند ارائه پروپوزالی از تحقیق پیشنهادی متقاضی هم هست که باید به تصویب کمیته مربوط در دانشگاه برسد.

دانشجویان محصل در دو مقطع ارشد و دکترا هم حق کار دارند. دانشجویان کارشناسی ارشد 20 ساعت و دانشجویان دکترا 30 ساعت در هفته می‌توانند کار کنند و به ازای هر ساعت، حدود 15 دلار نیوزلند حقوق بگیرند.

اقامت در نیوزلند پس از پایان تحصیل

دانشجویان بین‌المللی، پس از پایان تحصیل در دانشگاههای نیوزلند می‌توانند با دریافت ویزای کار، مجوز اقامت خود در نیوزلند را تمدید کنند. با استفاده از ویزای کار آنها 12 ماه فرصت دارند شغلی در نیوزلند پیدا کنند و مشغول به کار شوند. پس از 5 سال هم می‌توانند برای دریافت تابعیت و شهروندی نیوزلند اقدام کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی